Pomoc

Pomoc jest oparta na odpowiedziach na najczęściej zadawane pytania. Aby skorzystać z pomocy wybierz jedno z pytań, znajdujących się poniżej.

Jeżeli na tej stronie nie znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cie pytania, napisz do nas korzystając z formularza kontaktowego. Odpowiemy niezwłocznie na Twoje pytanie mailowo bądź na stronach pomocy portalu.

 

Moje ogłoszenia zniknęły

W związku z całkowitą przebudową portalu, niemożliwe było przeniesienie dotychczasowych ogłoszeń. Za utrudnia przepraszamy oraz prosimy o ponowne dodanie ogłoszeń.

  1. Ogłoszenia zniknęły z portalu ale są widoczne w panelu użytkownika

W takim przypadku najprawdopodobniej upłynął czas emisji Twoich ogłoszeń.

W zakładce "Moje ogłoszenia" poniżej miniatur "Aktywnych ogłoszeń" znajdują się "Nieaktywne ogłoszenia". Możesz przedłużyć ich emisję o następne 14 dni klikając niebieski odnośnik "przedłuż zaznaczone" po prawej stronie. Zaznaczone ogłoszenie będzie teraz widoczne w aktywnych ogłoszeniach.

  1. Ogłoszenia zniknęły z portalu i nie są widoczne w panelu użytkownika

W takim przypadku najprawdopodobniej upłynął czas emisji Twoich ogłoszeń i nie przedłużyłeś ich emisji w ciągu 60 dni. Takie ogłoszenia są automatycznie usuwane z systemu. Należy ponownie dodać ogłoszenia.

  1. Zniknęły moje ogłoszenia i nie mogę się zalogować na swoje konto

W takim przypadku odczekaj kilkanaście minut i spróbuj się ponownie zalogować. Jeżeli próba się nie powiedzie może to oznaczać usunięcie Twojego konta przez administratorów portalu z powodów łamania regulaminu portalu.

W razie pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt. Jeżeli Twoje konto zostało usunięte niesłusznie, przywrócimy Twoje konto i ogłoszenia.

 

Jak dodać ogłoszenie?

  • Aby dodawać ogłoszenia nie musisz być zalogowany.
  • Przejdź do zakładki "Dodaj ogłoszenie" w prawym górnym rogu strony. Zostaniesz przeniesiony do formularza dodawania ogłoszenia.
  • Ogłoszenie firmowe lub prywatne

      Możesz dodać ogłoszenie jako osoba prywatna lub jako firma, w obu wypadkach

      dodanie pierwszych pięciu ogłoszeń jest bezpłatne. Wybranie jednej z kategorii jest obowiązkowe

  • Tytuł ogłoszenia

      Musisz nadać tytuł swojemu ogłoszeniu np. Materac rehabilitacyjny masujący 60x180 cm, Mechanika z doświadczeniem przyjmę na etat. Ułatwi to wyszukanie twojego ogłoszenia osobom zainteresowanym.

  • Wybór kategorii ogłoszenia

Musisz wybrać kategorię, w której chcesz zamieścić swoje ogłoszenie.

Wyboru kategorii dokonujesz klikając na ikonę kategorii. Kliknięcie na wybraną kategorię powoduje wyświetlenie jej podkategori.

Kategoria którą wybrałeś, a także jej kategorie nadrzędne pokażą się po zakończeniu wyboru kategorii. Informacja o kategorii wyświetlana jest w formie listy pokazującej drogę do wybranej przez Ciebie kategorii od danej kategorii głównej. Dzięki takiemu rozwiązaniu wiesz, w jakich kategoriach będzie wyświetlane Twoje ogłoszenie. W każdym momencie możesz zmienić kategorię ogłoszenia klikając na przycisk "Zmień" obok dotychczasowej listy wybranych kategorii.

  • Wybór rodzaju ogłoszenia

Należy wybrać rodzaj ogłoszenia: Sprzedam/oddam, Kupię/przyjmę, Inne. Ułatwi to wyszukanie twojego ogłoszenia osobom zainteresowanym.

  • Dodanie treści ogłoszenia

W tym kroku należy wprowadzić dane ogłoszenia takie jak:

cena, rodzaj ogłoszenia, treść, zdjęcia.

 

Opcja "dodaj do gazety"

Możesz wybrać wydanie miesięcznika "Śląskie Ogłoszenia", jeśli chcesz by twoje ogłoszenie ukazało się również w gazecie. Ogłoszenie dodane do gazety nie obejmuje fotografii. Opcja dostępna jest tylko przy wyborze ogłoszenia prywatnego.

 

Dodawanie zdjęć

Użytkownik może także dodawać zdjęcia, które będą wyświetlane przy dodawanym ogłoszeniu. Należy jednak pamiętać, że:

  • bez względu na rodzaj konta, limit wynosi 5 zdjęć / ogłoszenie,
  • wielkość zdjęcia nie może przekraczać 2000 KB,
  • w przypadku dodawania kliku zdjęć, zdjęciem głównym jest to dodane jako pierwsze. Można zmienić położenie zdjęć przeciągając ikonki.
  • Dodawać można tylko zdjęcia w formacie JPEG

Dodawanie zdjęć jest bardzo proste i nie powoduje utraty wcześniej wprowadzonych danych. Aby dodać zdjęcie należy w sekcji "Zdjęcia" kliknąć w wyznaczone miejsce, następnie odszukać i wybrać zdjęcie znajdujące się na komputerze i zakończyć proces dodawania kliknięciem na "dodaj zdjęcie" lub przeciągnąć zdjęcie w wyznaczone pole.

Efektem powyższego działania będzie pojawienie się dodanego zdjęcia na liście zdjęć lub pojawienie się komunikatu o błędzie (np. przekroczonym rozmiarze zdjęcia, lub jego złym formacie).

Jeżeli pole dodawania zdjęć stanie się nieaktywne, oznacza to, że został wykorzystany limit 5 zdjęć.

W tym miejscu można także usuwać dodane już zdjęcia zaznaczając wybrane i klikając przycisk "x" znajdujący się w prawym górnym rogu miniatury zdjęcia.

Lokalizacja i dane kontaktowe

Należy podać miejscowość i wybrać z listy. W przypadkach, kiedy na liście nie ma pożądanej miejscowości, należy wybrać miejscowość jak najbliższą pożądanej.

Aby Twoje ogłoszenie pojawiło się na portalu musisz wypełnić wszystkie wymagane pola formularza. Po kliknięciu przycisku "podgląd ogłoszenia" lub "dodaj ogłoszenie" jeżeli wprowadzone przez Ciebie dane są nieprawidłowe zostaniesz o tym poinformowany specjalnymi komunikatami z opisem błędu przy każdym polu.

  • Jeżeli wprowadziłeś już wszystkie dane dla twojego ogłoszenia kliknij na przycisk "dodaj ogłoszenie" znajdujący się na końcu podstrony.
  • Możesz zobaczyć jak będzie wyglądać Twoje ogłoszenie używając przycisku "podgląd ogłoszenia".
  • Wynikiem tego działania jest informacja o poprawnym dodaniu ogłoszenia.

 

 

Jak dodać ogłoszenie do gazety?

Ogłoszenie do gazety mogą dodać tylko użytkownicy prywatni.

Dodawanie ogłoszenia do gazety bez logowania.

Podczas dodawania ogłoszenia należy wybrać opcję "Dodaj do gazety" i wybrać z listy jej wydanie. Opcja ta znajduje się w formularzu pod oknem z treścią opisową.

Jeśli ogłoszenie zostało już dodane można zaznaczyć tę opcję korzystając z możliwości edycji ogłoszenia.

Po dodaniu ogłoszenia niezalogowany użytkownik dostaje wiadomość e-mail z linkiem aktywacyjnym ogłoszenie, na podany w ogłoszeniu adres. Po aktywacji ogłoszenia użytkownik otrzyma wiadomość e-mail z linkami umożliwiającymi edycję oraz usunięcie ogłoszenia. Po kliknięciu linku aktywującego edycję ogłoszenia wyświetli się formularz taki sam jak podczas dodawania ogłoszenia. Pod oknem zawierającym treść opisową znajduje się opcja "Dodaj do gazety" gdzie z listy konieczny jest wybór jednego z wydań. Następnie za pomocą przycisku "Zapisz zmiany" u dołu podstrony kończymy edycję. Twoje ogłoszenie zostało dodane do gazety.

Dodawanie ogłoszenia do gazety z panelu użytkownika

Podczas dodawania ogłoszenia należy wybrać opcję "Dodaj do gazety" i wybrać z listy jej wydanie. Opcja ta znajduje się w formularzu pod oknem z treścią opisową.

Jeśli ogłoszenie zostało już dodane można zaznaczyć tę opcję korzystając z możliwości edycji ogłoszenia.

Po zalogowaniu z listy ogłoszeń w zakładce "Moje ogłoszenia" wybierz ogłoszenie które chcesz dodać do gazety i kliknij w przycisk "edytuj" przy miniaturce ogłoszenia. Po kliknięciu edycji ogłoszenia wyświetli się formularz taki sam jak podczas dodawania ogłoszenia. Pod oknem zawierającym treść opisową znajduje się opcja "Dodaj do gazety" gdzie z listy konieczny jest wybór jednego z wydań. Następnie za pomocą przycisku "Zapisz zmiany" u dołu podstrony kończymy edycję. Twoje ogłoszenie zostało dodane do gazety. W zakładce "Moje ogłoszenia" przy miniaturce ogłoszenia dodanego do gazety pojawi się ikonka z podobizną gazety świadcząca o dodaniu ogłoszenia do jednego z wydań gazety.

Jak przedłużyć ogłoszenie?

Ogłoszenia umieszczane w serwisie posiadają określony czas emisji - 14 dni od daty umieszczenia.

Użytkownik zostanie powiadomiony wiadomością e-mail o upływie terminu emisji ogłoszenia. Taka wiadomość będzie również zawierała link umożliwiający przedłużenie ogłoszenia na kolejne 14 dni. Wiadomość zostanie wysłana na adres e-mail podany podczas rejestracji użytkownika.

Możesz również przedłużyć ogłoszenie bezpośrednio z panelu użytkownika. Wybierz zakładkę "Moje ogłoszenia", poniżej miniatur "Aktywnych ogłoszeń" znajdują się "Nieaktywne ogłoszenia". Możesz przedłużyć ich emisję o następne 14 dni klikając niebieski odnośnik "przedłuż zaznaczone" po prawej stronie. Zaznaczone ogłoszenie będzie teraz widoczne w aktywnych ogłoszeniach.

 

Konto prywatne, a konto firmowe

 

Konto prywatne.

Konto prywatne przeznaczone jest dla osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej lub prowadzących działalność gospodarczą lecz korzystających z portalu w celach prywatnych.

Użytkownik posiadający takie konto może:

  • bezpłatnie dodać 5 ogłoszeń, edytować oraz usuwać swoje ogłoszenia,
  • dodać ogłoszenie do gazety
  • bezpłatnie wysyłać i odbierać wiadomości prywatne w zakresie portalu

Zarówno rejestracja jak i posiadanie konta prywatnego jest bezpłatne.

Konto firmowe.

Konto firmowe przeznaczone jest dla firm bez względu na ich formę prawną. Konto firmowe mogą założyć także osoby fizyczne nie posiadające statusu firmy (nie prowadzące działalności gospodarczej) ale funkcjonujące w sposób zbliżony do firm np. domy wczasowe, osoby oferujące kwatery, noclegi itp. lub usługi różnego typu.

Użytkownik posiadający konto firmowe może:

  • bezpłatnie dodać 5 ogłoszeń, edytować oraz usuwać swoje ogłoszenia,
  • bezpłatnie wysyłać i odbierać wiadomości prywatne w zakresie portalu
  • bezpłatnie dodać wpis firmy do jednej branży katalogu firm

Zarówno rejestracja jak i posiadanie konta firmowego jest bezpłatne.

Zastrzeżenia

W przypadku stwierdzenia założenia konta firmowego niezgodnego z powyższymi warunkami, konto będzie usuwane wraz ze wszelkimi wpisami i ogłoszeniami.

Jak dodać firmę do Katalogu firm?

 
  1. Aby dodać firmę do katalogu firm należy posiadać konto firmowe w naszym serwisie.

    Zaloguj się na swoje konto firmowe.

    Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się. Zarówno rejestracja jak i dodawanie ogłoszeń oraz dodanie firmy do katalogu firm jest bezpłatne.

  2. Po zalogowaniu przejdź do zakładki "Moja firma" w menu górnym.

    Po wykonaniu powyższych działań pojawi się formularz z danymi twojej firmy.

  3. Uzupełnij dane formularza.

    Podaj pełną nazwę oraz lokalizację Twojej firmy, uzupełnij opis - napisz w kilku zdaniach czym zajmuje się Twoja firma.

    Następnie z listy dostępnych branż wybierz tą, która jest odpowiednia do profilu działalności Twojej firmy.

    Możesz dodać też logo. Przy dodawaniu loga obowiązują nastepujące zasady:

    • plik graficzny musi być formatu JPEG
    • masymalny rozmiar zdjęcia nie może przekroczyć: szerokość - 400px, wysokość: 400px
    • wielkość pliku graficznego nie może przekraczać 120KB

    Na samym końcu formularza znajdują się typowe dane teleadresowe firmy. Zalecamy wpisać nak największą ilość danych, tak aby prezentowany zakres informacji o firmie był jak największy i najdokładniejszy.

  4. Po uzupełnieniu powyższych danych należy kliknąć przycisk "zapisz zmiany" na dole strony.

Nie ma Twojej miejscowości

  1. Jeżeli przeglądasz portal i brakuje Twojej miejscowości..

Jeżeli brakuje Twojego miasta w spisie miejscowości dostępnych w portalu prosimy Cię o przesłanie na nasz adres mailowy kontakt@slaskieogloszenia.pl jej nazwy.

Jeżeli stwierdzimy, że dodanie tej miejscowości zwiększy funkcjonalność portalu, dodamy ją niezwłocznie.

  1. Jeżeli dodajesz ogłoszenie i brakuje Twojej miejscowości..

W powyższym przypadku jako miejscowość wybierz miasto najbliższe pożądanemu.

Możesz także, podobnie jak w powyższym przypadku, przesłać nam jej nazwę na nasz adres mailowy kontakt@slaskieogloszenia.pl. Jeżeli stwierdzimy, że dodanie tej miejscowości zwiększy funkcjonalność portalu, dodamy ją niezwłocznie.

Jak zarejestrować nowego użytkownika?

Rejestracja użytkownika jest bardzo prosta i przebiega w kilku krokach opisanych poniżej

Rejestracja w portalu, a także posiadanie i użytkowanie konta (tj. dodawanie ogłoszeń oraz wpisów do katalogu firm) jest dobrowolne i bezpłatne.

Aby utworzyć konto w portalu musisz wypełnić formularz rejestracji.

Wybierz z zakładki "Moje konto", w prawym górnym rogu strony, opcję "Nie mam konta". Na ekranie pojawi się bardzo prosty formularz rejestracji. Do jego wypełnienia potrzebny jest zaledwie adres e-mail.

W polu e-mail należy podać prawdziwy i aktualny adres poczty elektronicznej (e-mail). Prawidłowe wypełnienie tego pola jest szczególnie ważne, gdyż na podany adres zostanie wysłany e-mail z linkiem aktywującym konto użytkownika

Pole hasło musi zawierać minimum 6 znaków i nie może zawierać spacji.

Rejestrując się na portalu automatycznie poświadczasz zapoznanie się i akceptację zapisów regulaminu portalu.

Po wypełnieniu formularza należy kliknąć na przycisk "Rejestracja"

Po wykonaniu powyższych kroków wyświetli się informacja dotycząca procedury aktywacji konta. Może także pojawić się komunikat informujący o błędnie wprowadzonych danych do formularza. W tym przypadku popraw dane i ponownie kliknij na "Rejestracja"

  1. Aktywacja konta użytkownika

Na podany w formularzu adres e-mail wysyłana jest wiadomość powitalna, zawierająca link aktywacyjny dla Twojego konta.

Po otrzymaniu wiadomości należy aktywować swoje konto i jednocześnie zakończyć procedurę rejestracji. Aktywacja konta wykonywana jest automatycznie po kliknięciu na link aktywacyjny. Link ten otworzy okno przeglądarki wczytując stronę aktywacji konta na naszym portalu.

W oknie przeglądarki powinien pojawić się status aktywacji konta tj. informacja o zakończeniu procesu aktywacji.

Teraz możesz już zalogować się na swoje konto podając adres e-mail i hasło użyte podczas rejestracji.

Jeżeli w oknie przeglądarki pokazał się status informujący o pojawieniu sie błędu podczas aktywacji, prosimy spróbować ponownie kliknąć na link aktywacyjny zawarty w wiadomości. Jeżeli działanie to nie przyniesie skutku w postaci prawidłowej aktywacji konta prosimy o kontakt na adres kontakt@slaskieogloszenia.pl

  1. Pierwsze logowanie

Po poprawnej rejestracji i aktywacji przyszedł czas na pierwsze logowanie w portalu. W tym celu przejdź do strony logowania, zakładka "Moje konto" w prawym górnym rogu strony.

Podczas logowania użyj swój login i hasło. Jeżeli zapomniałeś hasła nie martw się, zawsze możesz odzyskać hasło. Musisz jednak pamiętać adres e-mail na który zakładałeś konto, gdyż musisz go wpisać w formularz odzyskiwania hasła dostępny w zakładce "Moje konto" > "Nie pamiętam hasła".

Po zalogowaniu wyświetli się strona Twojego konta na zakładce "Moje ogłoszenia", w zakładce "Ustawienia" możesz uzupełnić informacje takie jak: nazwa użytkownika, osoba kontaktowa, stały numer telefonu, dane firmy. W zakładce "Ustawienia" możesz również zmienić hasło i usunąć konto.

  1. Koniec - proces rejestracji zakończony sukcesem. Prawda, że prosto?

Aktywacja konto mając doadne ogłoszenia

Nie masz konta, ale dodałeś już ogłoszenie bez rejestracji? Jeśli chcesz założyć konto:

Kliknij zakładkę "Moje konto" pod formularzem rejestracji znajdziesz informację " Nie masz konta, ale dodałeś już ogłoszenie? Aktywuj konto!" . Po kliknięciu na zieloną informację "Aktywuj konto" należy wpisać adres e-mail, podawany wcześniej podczas dodawania ogłoszeń bez rejestracji.

Na podany adres e-mail zostanie wysłane tymczasowe hasło do zalogowania się na portalu. Należy użyć owego hasła przy pierwszym logowaniu na portal. Następnie w zakładce "Ustawienia" możesz zmienić tymczasowe hasło.

Jak zmniejszyć zdjęcia?

Aby zmiejszyć posiadane zdjęcia można skorzystać z gotowego rozwiązania, jakim są strony internetowe zmniejszające zdjęcia. Do takich witryn należą:

  • http://www.jak-zmniejszyc-fotke.pl
  • http://zmniejszfotke.pl

W niedługim okresie czasu udostepnimy Państwu instrukcję zmiejszania zdjęć z wykorzytaniem programu Paint wchodzacego w sklad systemów operacyjnych rodziny Microsoft Windows

Konto darmowe, STANDARD i PREMIUM

Niezależnie od rodzaju konta

Twoje ogłoszenie ukaże się automatycznie w ogólnopolskim portali ok2.pl a w przypadku konta firmowego i uzupełnienia profilu firmy centralafirm.pl.

 

Nasz portal posiada równoległe odpowiedniki we wszystkich województwach (lista).

Na każdym z tych portali obowiązuje ten sam login i hasło.

 

Konto darmowe

  • umożliwia dodanie 5-ciu ogłoszeń na dowolnie wybranym portalu:
                                   
  • automatyczna ogólnopolska emisja ogłoszeń w portalu ok2.pl

 

Konto Standard

19.99 zł/mc (CENA PROMOCYJNA obowiązuje do 31.12.2019 r.)

 

Konto Premium

39 zł/mc (CENA PROMOCYJNA obowiązuje do 31.12.2019 r.)

Konto dedykowane głównie dla firm obrotu nieruchomościami, zawiera darmowy import ofert z systemu Galactica